Charakteristika
Stavba, obsahující i 320 m dlouhý tramvajový tunel, řeší prodloužení tramvajové trati o asi 1,4 km ze sídliště Bystrc na Kamechy v Brně. Prodloužení trati obsahuje 3 nové tramvajové zastávky, z nichž na jednu bude přístup možný mimo jiné i po eskalátoru. Nový úsek je ukončen velkorysou tříkolejnou smyčkou navazující kromě zástavby i na zastávky návazných autobusů.
Nová tramvajová trať se na stávající kolejovou síť Dopravního podniku města Brna napojuje ve stavebně upravené smyčce Bystrc, Ečerova. Zde v rámci úprav dojde ke změně směru pojíždění, kde zde ukončené spoje budou nově obratištěm projíždět po směru hodinových ručiček, aby bylo umožněno uspořádání zastávek se sjednoceným nástupem ve směru do centra. Za zastávkou je nová tramvajová trať vedena v zářezu, který minimalizuje šíření hluku od provozu tramvajové trati směrem k obytné zástavbě a který také umožňuje mimoúrovňové křížení jak s pěšími cestami i pozemními komunikacemi. Zpět na úroveň okolního terénu se trať dostane před zastávkou pracovně nazvanou Ruda, za kterou opět začne klesat pod okolní terén k nástupní ploše v předportálí 320 m dlouhého tramvajového tunelu. V něm trať pomocí dvou protisměrných oblouků s inflexním motivem, navržených tak jako zbytek trati pro rychlost 60 km/h, podchází Říčanskou ulici a vrchol terénního zlomu. V tunelu je navrženo řešení konstrukce koleje pomocí systému pevné jízdní dráhy. Bezprostředně za tunelem se pak nadchází další nová zastávka, pracovně nazvaná Říčanská. Zajímavostí je zde zejména možnost přístupu na zastávku pomocí dvojice eskalátorů zpříjemňující cestujícím cestu mezi zastávkou a okolní obytnou zástavbou. Trať dále klesá v současném zářezu, kde je pro maximální začlenění tratě do okolí navrženo její lemování ozeleněnými drátokoši, které mají kromě estetické funkce i funkci bezpečností, a zamezují pohybu osob (případně zvířat) v kolejišti. Prodloužení je zakončeno konečnou zastávkou Kamechy s velkorysou smyčkou s jednou vratnou a dvěma předjízdnými kolejemi. Na celé trati je pro minimalizaci hlukové zátěže a provozních a údržbových nákladů navržena svařovaná (bezstyková) kolej, oblouky jsou doplněny kolejnicovými mazníky dále snižujícími hluk i opotřebení kolejnic. Uvedení do provozu se předpokládá v závěru roku 2027.