Charakteristika
Stanice metra Flora je pilířová ražená trojlodní stanice spuštěná do provozu těsně před Vánocemi roku 1980. Během svého provozu neprošla zásadnější obnovou, pouze při budování Paláce Flora v letech těsně po r. 2000 doznal drobných změn vestibul (např. výměna podhledů a další menší dispoziční změny). Nyní, po 44 letech provozu, se dočká nejen kompletní rekonstrukce jak technologie, tak i vlastní stavby, ale navíc se stane další bezbariérově přístupnou stanicí metra.
Stanice Flora je, stejně jako stanice Jiřího z Poděbrad, stanicí jednovestibulovou, takže umístění prvního výtahu z budoucí kaskády výtahů na terén bylo předem jasné – stejně jako ve stanici Jiřího z Poděbrad padlo umístění tohoto výtahu do čela stanice. Z dispozičních důvodů v úrovni pod nástupištěm mohl být navržen pouze jeden výtah o nosnosti 1600kg. Únikové schodiště, které se v případě návrhu bezbariérového zpřístupnění u jednovestibulové stanice buduje z nástupiště až na terén je navrženo jako chráněná úniková cesta, a první část ústí, stejně jako první výtah z kaskády, do přestupní chodby cca 9,25m nad úrovní nástupiště. Přestupní chodba je krátká, zalomená a je v ní poprvé navržen posuvný elektricky ovládaný signalizovaný tlakový uzávěr. V historii návrhů bezbariérového zpřístupnění bývaly doposud v přestupních chodbách tlakové uzávěry otočné, ručně ovládané. V nechráněné části přestupní chodby je pak umístěn druhý výtah z kaskády a únikové schodiště na terén. Obojí ústí na chodník u Vinohradské ulice; výtah má na terénu ještě jednu zastávku – a to zastávku, která také bezbariérově zpřístupní Olšanské hřbitovy (tyto jsou o cca 2,2m níž, než je Vinohradská ulice a jsou nyní přístupné pouze po betonovém schodišti). Kiosek na terénu je atypického tvaru s fasádou z černého tahokovu s částečným probarvením v odstínu obkladu stanice (bordeaux).
Vlastní rekonstrukce stanice je standardní záležitostí. Z hlediska stavebního se jedná o sanaci ostění v celé délce stanice a přilehlých traťových úseků. Je kompletně navržena výměna zontů jak ve vlastní stanici, technologickém tunelu, tak i v eskalátorovém tunelu. Staré laminátové zonty budou nahrazeny nehořlavými nerezovými. Hliníkové obklady ve stanici budou vyčištěny a poničené nahrazeny novými ve stejné kvalitě. Ve stanici Flora je zachováno původní osvětlení – světla vsazená do obkladu – i toto bude zachováno a nová světla po rekonstrukci budou v líci hliníkového obkladu. V neposlední řadě pak v rámci rekonstrukce jak ve vlastní stanici, technologickém tunelu, eskalátorovém tunelu a vestibulu se jedná o pomocné práce při výměně technologií, drobné úpravy dispozic.
Po technologické stránce rekonstrukce zahrnuje výměnu pohyblivých schodů z nástupiště do vestibulu, kompletní výměnu normálního i nouzového osvětlení včetně řídícího systému. Proběhne i rekonstrukce staniční vzduchotechniky, silových rozvodů včetně rozvaděčů. Bude instalována nová EPS. Rekonstrukce zahrnuje též kompletně nové slaboproudé zařízení včetně koncových prvků. Na novou technologii vzduchotechniky a osvětlení bude navázána i modernizace příslušných řídících systémů