Prodloužení trasy A metra v Praze ze stanice Dejvická do Nemocnice Motol
Charakteristika
Prodloužením trasy A pražského metra ze stanice Dejvická do stanice Motol dochází k rychlému a spolehlivému dopravnímu napojení severozápadních městských částí Prahy i pražského mezinárodního letiště na centrum. Prjektovat se začalo v listopadu 2007, trasa byla uvedena do provozu 6.4. 2015
Základní technické parametry V. provozního úseku trasy A
stavební délka úseku | 6134 m |
maximální podélný sklon | 39,5 ‰ |
min. poloměr směrového oblouku traťových kolejí | 630 m |
min. poloměr výškového zakružovacího oblouku traťových kolejí | 1800 m |
stanice | 3 ražené, 1 hloubená |
předpokládaná doba jízdy Dejvická – Nemocnice Motol | 7,5 min |
minimální interval souprav (následné jízdy) | 90 s |
Celková hodnota nákladů na stavbu
předpokládané celkové investiční náklady včetně indexace | 21,13 mld. Kč |
finální náklady | 20 mld. Kč |
Základní údaje o stanicích a traťových tunelech
Stanice Nemocnice Motol
- hloubená stanice s bočními nástupišti a kolejištěm pro obrat souprav metra
- úroveň nástupiště pod terénem je 0 až 6,2 m, celková délka stanice 167 m
délka odstavných kolejí za stanicí: 406 m - výstup pohyblivými schody do vestibulu a podchodu pod ulicí Kukulova s návazností na autobusovou dopravu a přímou pěší vazbu na nemocnici Motol
- druhý výstup na povrch v ulici Kukulova může po dostavbě nemocnice také sloužit k plnohodnotnému vstupu do areálu
- dočasně koncová stanice trasy A
Stanice Petřiny
- ražená jednolodní stanice s ostrovním nástupištěm a kolejištěm pro obrat a deponování souprav metra
- úroveň nástupiště pod terénem je 38,5 m, celková délka stanice 217 m
- výstup pohyblivými schody do povrchového vestibulu u křižovatky Na Petřinách – Brunclíkova s návazností na tramvajovou a autobusovou dopravu
- druhý výstup výtahy do podzemní přestupní haly v ulici Brunclíkova v centru obytné čtvrti Petřiny – výstup na terén pevným schodištěm a výtahem
Stanice Nádraží Veleslavín
- ražená trojlodní stanice s ostrovním nástupištěm; ■ úroveň nástupiště pod terénem činí 20,4 m, celková délka stanice201 m
- výstup pohyblivými schody do vestibulu a podchodu u křižovatky Evropská – Veleslavínská (Vokovická) s návazností na tramvajovou dopravu a nově navržený autobusový terminál městské i příměstské dopravy
- vestibul má přímou vazbu na železniční stanici Praha – Veleslavín
Stanice Bořislavka
- ražená jednolodní stanice s ostrovním nástupištěm
- úroveň nástupiště pod terénem činí 28,6 m, celková délka stanice 193 m
- výstup pohyblivými schody do vestibulu a podchodu u křižovatky Evropská – Horoměřická (Liberijská) s návazností na tramvajovou a autobusovou dopravu
- druhý výstup výtahy do podchodu pod ulicí Evropská s propojením na jižní i severní část obytné čtvrti Červený Vrch ve směru ulic Kamerunská a Arabská.
Mezistaniční úseky - traťové tunely
Pro realizace těchto úseků - převážné jednokolejných tunelů byly byla použita technologie ražby zeminovými štíty (TBM) a lokálně byly krátké úseky realizovány tzv. novou rakouskou tunelovaní technologií.