O společnosti

Certifikace společnosti

ČSN EN ISO 9001:2016
SYSTÉM MANAGEMENTU KVALITY
1. certifikace proběhla 19. 11. 2007, recertifikace 2.12.2022
ČSN ISO 10006:2004
OSVĚDČENÍ O APLIKACI NÁVODU QMS V PROJEKTECH
28. 11. 2011
ČSN EN ISO 14001:2016
SYSTÉM ENVIRONMENTÁLNÍHO MANAGEMENTU
1. certifikace proběhla 24. 11. 2015, recertifikace 27. 11. 2023
ČSN ISO 45001:2018
SYSTÉM MANAGEMENTU BEZPEČNOSTI A OCHRANY ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
1. certifikace proběhla 28. 11. 2014, recertifikace 27. 11. 2023
ČSN ISO/IEC 27001:2014
MANAGEMENT BEZPEČNOSTI INFORMACÍ
1. certifikace proběhla 1. 12. 2009, recertifikace 30.11.2021
ČOS 05 1622 (AQAP 2110)
OSVĚDČENÍ O SHODĚ SYSTÉMU JAKOSTI S POŽADAVKY ČSN EN ISO 9001:2016
1. certifikace proběhla 14. 2. 2008, recertifikace proběhla 13.2.2023
HLAVNÍ ZÁSADY POLITIKY INTEGROVANÉHO SYSTÉMU ŘÍZENÍ VE SPOLEČNOSTI

Vize společnosti 

Hlavní vizí společnosti METROPROJEKT Praha a.s., je „spokojený zákazník“, neboť spokojený zákazník je příslibem dalších zakázek i nejlepší propagací vysoké úrovně kvality práce zároveň. 
Pro naplnění této vize je třeba mít jasnou představu o strategii, záměrech a cílech včetně konkrétní odpovědnosti za jejich splnění, zajistit informovanost všech zaměstnanců, jejich ochotu plnit tyto cíle a zpětně využívat jejich návrhů na zlepšení.  
To jsou základní atributy progresivního řízení společnosti – integrovaného systému managementu.

Strategie společnosti

METROPROJEKT Praha a.s., je projektově-inženýrská a konzultační společnost působící především v oblasti investiční výstavby.
Stále sílící konkurenční boj na trhu práce nás nutí hledat nové cesty pro zlepšování efektivnosti činnosti společnosti na všech jejích úrovních.  Základním strategickým záměrem společnosti je udržení a rozšíření okruhu zákazníků, kterým poskytujeme naše služby.
Zákazníky (klienty) lze rozdělit do několika skupin, k nimž je třeba přistupovat individuálně.

Jedná se především o:

  • investory veřejných zakázek;

  • soukromé investory;

  • dodavatelské firmy; 

  • zahraniční klienty.

Při naplňování tohoto strategického záměru je třeba brát v úvahu interní i externí prostředí, v němž se pohybujeme.

V interní oblasti je třeba sledovat zejména:

  • práci s lidmi;

  • pracovní prostředí;

  • produktivitu;

  • úroveň kvality;

  • bezpečnost informací;

  • kooperanty.

Při tom se opíráme o základní tým zkušených a spolehlivých zaměstnanců, působících ve společnosti desítky let. Tito zaměstnanci jdou příkladem novým perspektivním zaměstnancům a vychovávají je v duchu tradic společnosti – hledání nových a netradičních přístupů k řešení, neodmítání ani těch nejsložitějších úkolů, pěstování pevných neformálních vztahů mezi zaměstnanci. To posiluje dobré jméno společnosti, které se již stalo zejména v oblasti dopravně-inženýrské a v oblasti podzemních staveb pojmem. 
Do budoucna je třeba dále posilovat pocit sounáležitosti se společností, která díky vysoké úrovni kvality svých produktů, obchodní zdatnosti a finanční úspěšnosti může vytvořit pro své zaměstnance takové podmínky, které pozdvihují jejich sebevědomí a lákají další zkušené odborníky do našich řad. Naši kooperanti si musí být vědomi, že od nich vyžadujeme produkty pouze nejvyšší úrovni kvality, za to mají záruku včasného a vysokého ohodnocení jejich spolupráce a příslib spolupráce do budoucna.

Mezi hlavní externí aspekty a sledované oblasti patří:

  • společenské prostředí;

  • obchodní, finanční a daňová politika státu;

  • hlavní priority státu v oblasti dopravy, průmyslu, bydlení a dalších oblastech vyžadujících rozvoj stavební výroby;

  • stavební investiční činnost soukromých (domácích i zahraničních) investorů;

  • rozvoj vědy a techniky (včetně výpočetní); 

  • rozvojové směry stavebnictví, nové technologie, stroje a zařízení;

  • systém zadávání a realizace veřejných zakázek;

  • strategie a politika konkurenčních firem. 

Pečlivé sledování všech těchto aspektů, oblastí a trendů, jejich přesná analýza a objektivní závěry, promítnuté bez zdržení do základních principů činnosti a organizačních norem společnosti zaručuje udržení se na špičce mezi konkurenčními firmami a další posílení naší pozice a trhu.

Politika společnosti 

Pro naplnění vize „spokojený zákazník“ a strategie vyhlašuje vedení společnosti následující integrovanou politiku kvality, environmentální politiku, politiku bezpečnosti ochrany zdraví při práci a politiku bezpečnosti informací a ISMS: 

Spokojenost zákazníka je prioritou, k jejímuž naplnění směřuje úsilí všech zaměstnanců společnosti a musí se projevovat v komplexnosti, termínové vstřícnosti, ekonomické výhodnosti a nejvyšší technické úrovni všech služeb při současném závazku plnění požadavků zákazníka a legislativních požadavků. 

Péče o zákazníka začíná informovaností všech potenciálních zákazníků o spektru činnosti naší společnosti, zejména informovaností o realizovaných akcích. Propagace práce METROPROJEKTU Praha a.s., patří k základním úkolům vedoucích zaměstnanců. 

Dalším stupněm péče o zákazníka je zpracování nabídky s vysokou úrovní kvality, která klienta zaujme nejen svou technickou a ekonomickou stránkou, ale i formálním uspořádáním a grafickým projevem. Úroveň marketingové činnosti a její hodnocení se tak stává trvalým předmětem pozornosti. 

V průběhu prací na získané zakázce se péče o zákazníka musí soustředit na jeho průběžné informování o postupu prací, koncepci technického a ekonomického řešení, validaci a verifikaci produktu. Vedle zabezpečení vysoké technické úrovně, je třeba dbát na to, aby nové nebo doplňující požadavky zákazníka byly zakomponovány do projektového řešení a případné dopady do termínu nebo ceny díla s ním byly citlivě řešeny. Korektnost a dodržení požadované bezpečnosti informací v jednání patří k základním atributům politiky společnosti. 

Společnost dbá na periodickou modernizaci technického vybavení pracovišť, která je klíčem ke zhotovení úspěšného a konkurence schopného projektu i s ohledem na zajištění bezpečnosti informací. 

Dokončením a předáním zakázky však péče o zákazníka nekončí. Zaměstnanci společnosti musí být připraveni, v případě jeho přání, zajistit spolupráci i v další fázi investiční přípravy akce, neboť komplexnost služeb musí patřit k přednostem naší společnosti. Společnost proto trvale sleduje další vývoj všech svých projektů a z výsledků vyvozuje opatření, která se promítají do nových zakázek a aktivit. 

Společnost klade důraz na vysokou úroveň kvality a termínovou spolehlivost kooperantů. Upřednostňujeme takové kooperanty ale i odběratele, kteří sledují stejnou politiku, cíle a požadavky ochrany životního prostředí, bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a bezpečnosti informací jako naše společnost. 

Společnost přijala závazek neustálého zlepšování ISŘ, tj. systému managementu kvality, systému environmentálního managementu, systému managementu a ochrany zdraví při práci a systému managementu bezpečnosti informací. 

Společnost zajišťuje neustálé zlepšování informovanosti zaměstnanců o povinnostech dodavatelů staveb v oblasti BOZP a PO a klade důraz na důsledné vyžadování těchto povinností zaměstnanci při vstupu na stavby. 

Společnost přijala závazek k odstraňování nebezpečí a snižování rizik v oblasti BOZP a PO i při pohybu zaměstnanců na stavbách, společnost považuje jako prioritu prevence vzniku nehod. 

V rámci uplatňování politiky společnosti je stanoven závazek trvalého zlepšování systému BOZP a PO, snižování rizik a projednání BOZP se zástupcem zaměstnanců pro oblast BOZP. 

Společnost při prosazování politiky přijalo závazek, aby při všech činnostech a u všech produktů bylo neustále zlepšováno a preventivně chráněno životní prostředí jako základ života, za předpokladu ohleduplného a racionálního využití přírodních zdrojů včetně prevence znečištění. 

Při všech činnostech a u všech produktů společnosti je závazek v oblasti ochrany životního prostředí, BOZP a PO a bezpečnosti informací, plnit požadavky příslušných právních předpisů a jiné požadavky, které se na společnost vztahují. 

Neustále zkvalitňujeme komunikaci a spoluprací s příslušnými úřady státní správy a veřejností za účelem seznámení s naší politikou a cíli. 

Dopady všech činností a produktů, tzn. současných i budoucích jsou přezkoumávány z pohledu na životní prostředí. Snahou je preventivně eliminovat a korigovat možná rizika za použití dostupných moderních technologií.

Dokladem ochrany životního prostředí, bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a bezpečnosti informací je uvědomění zaměstnanců formou zvyšování, jejich kvalifikace, pravidelným proškolováním a vzděláváním. 

Společnost chrání aktiva proti všem vnitřním, vnějším, úmyslným i náhodným hrozbám; jsou stanoveny a přezkoumávány kritéria, kterými jsou hodnocena rizika; je zajištěna kontinuita podnikatelských činností; jsou přijímány preventivní opatření proti bezpečnostním incidentům a tím snižuje jejich potenciální dopad. 

Společnost se zavazuje plnit příslušné požadavky týkající se bezpečnosti informací a neustále zlepšovat systém bezpečnosti informací.

Ing. Vladimír Seidl

generální ředitel

 

Zobrazit vše