Hlavní vizí společnosti METROPROJEKT Praha a.s., je „spokojený zákazník“, neboť spokojený zákazník je příslibem dalších zakázek i nejlepší propagací vysoké úrovně kvality práce zároveň.
Pro naplnění této vize je třeba mít jasnou představu o strategii, záměrech a cílech včetně konkrétní odpovědnosti za jejich splnění, zajistit informovanost všech zaměstnanců, jejich ochotu plnit tyto cíle a zpětně využívat jejich návrhů na zlepšení.
To jsou základní atributy progresivního řízení společnosti – integrovaného systému managementu.
METROPROJEKT Praha a.s., je projektově-inženýrská a konzultační společnost působící především v oblasti investiční výstavby.
Stále sílící konkurenční boj na trhu práce nás nutí hledat nové cesty pro zlepšování efektivnosti činnosti společnosti na všech jejích úrovních. Základním strategickým záměrem společnosti je udržení a rozšíření okruhu zákazníků, kterým poskytujeme naše služby.
Zákazníky (klienty) lze rozdělit do několika skupin, k nimž je třeba přistupovat individuálně.
Jedná se především o:
investory veřejných zakázek;
soukromé investory;
dodavatelské firmy;
zahraniční klienty.
Při naplňování tohoto strategického záměru je třeba brát v úvahu interní i externí prostředí, v němž se pohybujeme.
V interní oblasti je třeba sledovat zejména:
práci s lidmi;
pracovní prostředí;
produktivitu;
úroveň kvality;
bezpečnost informací;
kooperanty.
Při tom se opíráme o základní tým zkušených a spolehlivých zaměstnanců, působících ve společnosti desítky let. Tito zaměstnanci jdou příkladem novým perspektivním zaměstnancům a vychovávají je v duchu tradic společnosti – hledání nových a netradičních přístupů k řešení, neodmítání ani těch nejsložitějších úkolů, pěstování pevných neformálních vztahů mezi zaměstnanci. To posiluje dobré jméno společnosti, které se již stalo zejména v oblasti dopravně-inženýrské a v oblasti podzemních staveb pojmem.
Do budoucna je třeba dále posilovat pocit sounáležitosti se společností, která díky vysoké úrovni kvality svých produktů, obchodní zdatnosti a finanční úspěšnosti může vytvořit pro své zaměstnance takové podmínky, které pozdvihují jejich sebevědomí a lákají další zkušené odborníky do našich řad. Naši kooperanti si musí být vědomi, že od nich vyžadujeme produkty pouze nejvyšší úrovni kvality, za to mají záruku včasného a vysokého ohodnocení jejich spolupráce a příslib spolupráce do budoucna.
Mezi hlavní externí aspekty a sledované oblasti patří:
společenské prostředí;
obchodní, finanční a daňová politika státu;
hlavní priority státu v oblasti dopravy, průmyslu, bydlení a dalších oblastech vyžadujících rozvoj stavební výroby;
stavební investiční činnost soukromých (domácích i zahraničních) investorů;
rozvoj vědy a techniky (včetně výpočetní);
rozvojové směry stavebnictví, nové technologie, stroje a zařízení;
systém zadávání a realizace veřejných zakázek;
strategie a politika konkurenčních firem.
Pečlivé sledování všech těchto aspektů, oblastí a trendů, jejich přesná analýza a objektivní závěry, promítnuté bez zdržení do základních principů činnosti a organizačních norem společnosti zaručuje udržení se na špičce mezi konkurenčními firmami a další posílení naší pozice a trhu.
Pro naplnění vize „spokojený zákazník“ a strategie vyhlašuje vedení společnosti následující integrovanou politiku kvality, environmentální politiku, politiku bezpečnosti ochrany zdraví při práci a politiku bezpečnosti informací a ISMS:
Spokojenost zákazníka je prioritou, k jejímuž naplnění směřuje úsilí všech zaměstnanců společnosti a musí se projevovat v komplexnosti, termínové vstřícnosti, ekonomické výhodnosti a nejvyšší technické úrovni všech služeb při současném závazku plnění požadavků zákazníka a legislativních požadavků.
Péče o zákazníka začíná informovaností všech potenciálních zákazníků o spektru činnosti naší společnosti, zejména informovaností o realizovaných akcích. Propagace práce METROPROJEKTU Praha a.s., patří k základním úkolům vedoucích zaměstnanců.
Dalším stupněm péče o zákazníka je zpracování nabídky s vysokou úrovní kvality, která klienta zaujme nejen svou technickou a ekonomickou stránkou, ale i formálním uspořádáním a grafickým projevem. Úroveň marketingové činnosti a její hodnocení se tak stává trvalým předmětem pozornosti.
V průběhu prací na získané zakázce se péče o zákazníka musí soustředit na jeho průběžné informování o postupu prací, koncepci technického a ekonomického řešení, validaci a verifikaci produktu. Vedle zabezpečení vysoké technické úrovně, je třeba dbát na to, aby nové nebo doplňující požadavky zákazníka byly zakomponovány do projektového řešení a případné dopady do termínu nebo ceny díla s ním byly citlivě řešeny. Korektnost a dodržení požadované bezpečnosti informací v jednání patří k základním atributům politiky společnosti.
Společnost dbá na periodickou modernizaci technického vybavení pracovišť, která je klíčem ke zhotovení úspěšného a konkurence schopného projektu i s ohledem na zajištění bezpečnosti informací.
Dokončením a předáním zakázky však péče o zákazníka nekončí. Zaměstnanci společnosti musí být připraveni, v případě jeho přání, zajistit spolupráci i v další fázi investiční přípravy akce, neboť komplexnost služeb musí patřit k přednostem naší společnosti. Společnost proto trvale sleduje další vývoj všech svých projektů a z výsledků vyvozuje opatření, která se promítají do nových zakázek a aktivit.
Společnost klade důraz na vysokou úroveň kvality a termínovou spolehlivost kooperantů. Upřednostňujeme takové kooperanty ale i odběratele, kteří sledují stejnou politiku, cíle a požadavky ochrany životního prostředí, bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a bezpečnosti informací jako naše společnost.
Společnost přijala závazek neustálého zlepšování ISŘ, tj. systému managementu kvality, systému environmentálního managementu, systému managementu a ochrany zdraví při práci a systému managementu bezpečnosti informací.
Společnost zajišťuje neustálé zlepšování informovanosti zaměstnanců o povinnostech dodavatelů staveb v oblasti BOZP a PO a klade důraz na důsledné vyžadování těchto povinností zaměstnanci při vstupu na stavby.
Společnost přijala závazek k odstraňování nebezpečí a snižování rizik v oblasti BOZP a PO i při pohybu zaměstnanců na stavbách, společnost považuje jako prioritu prevence vzniku nehod.
V rámci uplatňování politiky společnosti je stanoven závazek trvalého zlepšování systému BOZP a PO, snižování rizik a projednání BOZP se zástupcem zaměstnanců pro oblast BOZP.
Společnost při prosazování politiky přijalo závazek, aby při všech činnostech a u všech produktů bylo neustále zlepšováno a preventivně chráněno životní prostředí jako základ života, za předpokladu ohleduplného a racionálního využití přírodních zdrojů včetně prevence znečištění.
Při všech činnostech a u všech produktů společnosti je závazek v oblasti ochrany životního prostředí, BOZP a PO a bezpečnosti informací, plnit požadavky příslušných právních předpisů a jiné požadavky, které se na společnost vztahují.
Neustále zkvalitňujeme komunikaci a spoluprací s příslušnými úřady státní správy a veřejností za účelem seznámení s naší politikou a cíli.
Dopady všech činností a produktů, tzn. současných i budoucích jsou přezkoumávány z pohledu na životní prostředí. Snahou je preventivně eliminovat a korigovat možná rizika za použití dostupných moderních technologií.
Dokladem ochrany životního prostředí, bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a bezpečnosti informací je uvědomění zaměstnanců formou zvyšování, jejich kvalifikace, pravidelným proškolováním a vzděláváním.
Společnost chrání aktiva proti všem vnitřním, vnějším, úmyslným i náhodným hrozbám; jsou stanoveny a přezkoumávány kritéria, kterými jsou hodnocena rizika; je zajištěna kontinuita podnikatelských činností; jsou přijímány preventivní opatření proti bezpečnostním incidentům a tím snižuje jejich potenciální dopad.
Společnost se zavazuje plnit příslušné požadavky týkající se bezpečnosti informací a neustále zlepšovat systém bezpečnosti informací.
Ing. Vladimír Seidl
generální ředitel