Po více jak dvou letech probíhajících stavebních úprav byla 1.3.2023 byla uvedena do provozu 1. část – příjezdová hala s provizorními pokladnami prostory v jižní části. Jedná se o příjezdovou halu, kanceláře v tzv. jižní věži a navazující energocentrum v prostoru pod prvním nástupištěm. Následně dojde k úplnému uzavření centrální odjezdové haly, aby proběhly práce ve spodní polovině haly. Na začátku léta se přestěhuje provoz dopravních kanceláří ( dočasně umístěných v buňkovišti na jihu) do upravených  prostor a osazením tahokovu bude ukončena fasáda prostor pod 1. nástupištěm na jihu, včetně schodiště na nástupiště.  

Stavba, i předcházející projektová příprava, probíhají za plného provozu celého nádraží.

Postup rekonstrukce významně ovlivňuje nejenom samotná podstata historického objektu, s obvyklými nálezovými situacemi, které si vyžadují dynamické změny v dílčích řešeních, ale i nutnost absorbovat přicházející požadavky na změny plynoucí z úprav požadavků na využití, i z koordinace s dalším probíhajícím projektem v místě. Během realizace tak např. došlo k implementaci akce ETCS+DOZ Votice – České Budějovice.

V době projektové přípravy byl požadavek na úpravu prostor v úrovni nástupiště v rozsahu plynoucím pouze ze stavebních úprav celého objektu, které nebylo možné vydělit – okna, fasáda vytápění atd. Nicméně, v průběhu realizace byly zváženy přínosy rozšíření změn a původní požadavky byly výrazně rozšířeny, doplněny a konkretizovány. Tím došlo k zásadní změně celého provozně dispozičního uspořádání. Zmíněné úpravy se pak propsaly i na ostatní podlaží.

Po nedávném odstranění lešení se nově monochromatická fasáda (na místo původní dvojbarevné) stala nepřehlédnutelnou, a poutá na sebe oprávněnou pozornost. Jsme velmi rádi, že první hodnocení změny vzhledu vyznívají pozitivně. Výběr barvy by se mohl bez nadsázky označit jako „dvacet odstínů béžové“. Vnímání barevnosti je ze svojí podstaty věcí naprosto subjektivní. Technický dozor vypracoval „metodiku hodnocení“ vzorků. Počet hodnotitelů byl široký – zástupci památkové péče, investora, uživatele, správce. Tři odstíny s nejvyššími preferencemi byly předloženy památkové péči ke schválení v samostatném správním řízení. Není bez zajímavosti, že zástupci památkové péče zvolili jako vítězný odstín právě ten, který obdržel i u hodnotitelů nejvíce preferencí.

Završení celé rekonstrukce je plánováno na konec příštího roku.

Investorem stavby je Správa železnic s.p., Stavební správa západ, vedoucím projektu Jan Prošek, stavbyvedoucím Jaroslav Fuxa. Zhotovitelem je Společnost  Metrostav divize 6 a firmy Edikt a AVERS. Technický dozor investora vykonávají Josef Berkovec, Ing. Dalibor Návara, Ing. Hana Sebroňová