V sobotu 21. prosince, ve cca 11:55 hod. projel pravou troubou tunelu Pohůrka policejní vůz a za ním následovali první běžní uživatelé nově otevřeného úseku dálnice D3 Úsilné - Kaplice nádraží. 

Předcházel tomu slavnostní ceremoniál s proslovy politických představitelů (ministra dopravy, hejtmana jihočeského kraje a primátorky Českých Budějovic), investora (ŘSD, SFDI) a zhotovitelů (HOCHTIEF CZ, Doprastav a MI Roads) a s přestřiháním symbolické pásky velkou sadou nůžek na mnoho krátkých kousků.

Nově otevřený úsek má délku více než 28 km a sestává ze tří navazujících staveb Úsilné - Hodějovice (7,2 km), Hodějovice - Třebonín (12,5 km) a Třebonín - Kaplice nádraží (8,5 km). Důležitým posláním celého úseku je dálniční obchvat stotisícového krajského města České Budějovice, které se tak zbavilo tranzitu exponovaného silničního tahu Praha - Linz.

METROPROJEKT této události přispěl návrhem 999 m dlouhého hloubeného tunelu Pohůrka, pro který zpracoval všechny stupně projektové dokumentace. Návrh tohoto tunelu se neobešel bez problémů. Nejprve byla konstrukce tunelu v DÚR navržena jako sdružený rám, poté byla ve stupních DSP a PDPS změněna na milánskou metodu výstavby s podzemními stěnami, aby se ve vlastní realizaci vrátila k původní koncepční myšlence tuhé rámové konstrukce, budované v pažené stavební jámě. Tato poslední změna se odehrála takříkajíc za pochodu, po zahájení realizace stavby v r. 2019 a po následných zevrubných geotechnických a zatěžovacích zkouškách skutečných segmentů podzemních stěn. Jsme přesvědčeni, že zprovozněný tunel je ve výsledku kvalitním dílem s perspektivou dlouhé životnosti. Do tunelu jsme navrhli i veškeré technologické vybavení, které je do budoucna připraveno pro rychlost jízdy 100 km/h. Za výsledný realizační návrh tunelu patří dík celému kolektivu projektantů, zejména pak Tomášovi Urbánkovi za výsledný návrh konstrukce tunelu a Davidovi Bendovi, hlavnímu inženýrovi celého projektu.